پیام جاوید
تنفس صبح

 

چرا ایران به تمام کشورهای اسلامی و همسایه خود کمک نظامی می کند؟
پاسخ را از امیرالمؤمنین علی (ع) بشنویم:
 
حضرت علی (ع) در زمان حکومت خود، و پس از آنکه لشکر معاویه حمله ای ایذایی به شهر انبار نمود، بسیار آزرده خاطر شدند و خطاب به مردم عراق فرمودند:
" أَلاَ وَ إِنِّي قَدْ دَعَوْتُكُمْ إِلَى قِتَالِ هؤُلاَءِ الْقَوْمِ لَيْلا وَ نَهَاراً، وَ سِرّاً وَ إِعْلاَناً وَ قُلْتُ لَكُمُ: اغْزُوهُمْ قَبْلَ أَنْ يَغْزُوكُمْ"*؛ آگاه باشيد! من شب و روز، پنهان و آشكار شما را به مبارزه با اين گروه (معاويه و حاكمان شام) فرا خواندم و گفتم پيش از آن كه آنها با شما نبرد كنند، با آنان بجنگيد.
سپس حکمت و دلیل این دعوت به مبارزه در بیرون از مرزها را بیان فرمودند:
"فَوَاللهِ! مَا غُزِيَ قَوْمٌ قَطُّ في عُقْرِ دَارِهِمْ إِلاَّ ذَلُّوا"**؛
به خدا سوگند! هر زمان، قوم و ملّتى، در درون خانه اش، مورد هجوم دشمن قرار گرفته، ذليل و خوار شده است.
نکته:
1- کسانی كه در درون خانه خود، مورد تهاجم دشمن قرار مى گيرند، به آسانى روحيه خود را از دست مى دهند و احساس شكست مى كنند و همين امر، به شكست آنها مى انجامد.
2- مهاجم، هيچ گاه رعايت حفظ مصالح خانه و كاشانه و شهر و ديار قومى را كه مورد هجوم واقع شده اند نمى كند، مى زند و مى كوبد و ويران مى كند و پيش مى رود، ولى صاحب خانه ناچار است اين امور را رعايت كند، چرا كه سرمايه هاى او را تشكيل مى دهد و همين گونه ملاحظات، فعّاليت آنها را محدود مى كند و اى بسا منجر به شكست مى شود.
3- هنگامى كه جمعيّتى در خانه خود مورد هجوم قرار مى گيرد، زن و فرزندان و كودكان در لابه لاى جنگجويان قرار مى گيرند. مهاجم، بى پروا خون مى ريزد و پيش مى آيد، ولى صاحب خانه، مجبور به رعايت مسائل انسانى مربوط به خويش است. اين امر نيز كار او را به كندى مى كشاند***.
 
* و ** خطبه 27 نهج البلاغه.
*** آیت الله مکارم شیرازی، پیام امام امیرا لمؤمنین(ع)، ج2، ص145-146.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:, :: 15:13 :: نويسنده : سحرحیدری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنفس صبح و آدرس tanaffosesobh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: